Ukázka L^{A}TEXu

Marek Nožka

6. června 2005

Obsah

1 K čemu to je? 2 2 Řezy a velikosti 2

2.1 Různé velikosti . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 2.2 Různé řezy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2

3 Odrážky 2 4 Vzorce 2 5 Ještě obrázek 3 6 Křížové odkazy 3 7 Dokonalý dělicí algoritmus 3

\underline{4 VZORCE}

1 K čemu to je?

L^{A}TEX je typografický systém určený pro profesionální sazbu. Můžete v něm prostě a jednoduše sázet opravdu profesionálně vypadající dokumenty.

2 Řezy a velikosti

2.1 Různé velikosti

Máte mnoho a mnoho možností jak si pohrát s velikostí písma.

2.2 Různé řezy

I různých všelijakých řezů písma je spousta.

3 Odrážky

číslované:

1. první

2. druhá

3. třetí

a nečíslované:

• první

• druhá

• třetí

4 Vzorce

V sazbě vzorců nemá L^{A}TEX konkurenci ani mezi komerčním softwarem.

Můžu zapisovat vzorce a + b = c přímo do textu, nebo a + b = c

5 JEŠTĚ OBRÁZEK

Obrázek 1: Maskot operačního systému GNU Linux

na řádek zvlášť.

L^{A}TEX mi je i sám čísluje:

(a^{2} − b^{2}) = (a − b)(a + b)  (1)
y = (\frac{α^{2} + 13}{\sqrt{20 sin(Ψ + β)}} )  (2)

Ještě integrál^{1}:

y = ∫_{0}^{1} g(x) dx  (3)

5 Ještě obrázek

Obrázky můžeme sázet také a lze je i automaticky číslovat. Obrázek 1 je plovoucí, a proto nemusí být vytištěn tam, kde je umístěn ve zdrojovém kódu.

1Ukázka poznámky pod čarou

7 DOKONALÝ DĚLICÍ ALGORITMUS

6 Křížové odkazy

\underline{Příklad:}

Poznámka na okraji není problém.

Něco málo o řezech najdete v kapitole 2 na stránce 2. Integrál najdete ve vzorci 3 na straně 3.

7 Dokonalý dělicí algoritmus

Popište dva základní druhy řízení elektronických ústředen a vysvětlete rozdíly. Popište způsoby komunikace uvnitř ústředny u obou druhů. Nakreslete náhradní zapojení elektrického vedení a napište vztah pro charakteristickou impedanci. Nakreslete rozložení napětí a proudu podél vedení zakončeného charakteristickou impedancí, zkratem.

Jakou impedanci naměříme na svorkách 100 m dlouhého vedení o charakteristické impedanci Z_{0V} = 50 Ω zakončené rezistorem R = 50 Ω. Jakou frekvenční šířku pásma potřebujeme pro přenesení binárního signálu NZR: 101010…, jestliže doba trvání signálového prvku je T = 250 μs. (2b)

Jaké výhody a nevýhody má binární signál Manchester. Nakreslete časový průběh a frekvenční spektrum modulace FSK. Na časových i frekvenčních osách vyznačte důležité body. Vyznačte šířku pásma potřebnou pro čitelný přenos. Vysvětlete pojem mezní úhel^{2} a úplný odraz světla.

Zdroj optického záření dodává do 10 km dlouhého optického vlákna výkon 8 W. Jaký výkon naměříme na konci vlákna, jestliže vykazuje útlum 1 dB/km a při vstupu do vlákna a výstupu z vlákna se na optických rozhraních vlivem Fresnelova odrazu odráží vždy 15% energie zpět ke zdroji. Vypočítejte celkový útlum světla mezi světelným zdrojem a přijímačem z otázky č.2.

2další poznámka pod čarou